måndag 15 maj 2017

Veckosammanfattning vecka 19

Det här är en sådan veckan där det händer massa saker. Jag har en hel del skolarbete framför mig (mindre än två veckor kvar nu), en hel del jobb, men jag ska också fira 17 maj och har då något att baka för att ta med på frukosten vi ska på. Till helgen är det Restaurant Day, och det ser jag fram till.

Förra veckan var bra, om vi bortser från vintern som dök upp från ingenstans. Men ska vi ta och se på mina mobilbilder från förra veckan. 

 Måndagen satt jag och läste och sammanfattade alla textböcker jag kommer använda till min bacheloruppgift. Var så himla soligt en stund att jag var tvungen att ha på mig solglasögon.

 Det är så himla skönt när jag får tömt en bok på post it lappar. 

 Tisdagen fick vi hem en ny TV. Den är himla stor, men bilden är riktigt bra. 

 Onsdagen var det vinter igen. Inte så motiverande att resa på jobbet direkt. 

 Men jag fick hem två paket, det gjorde dagen lite bättre. 

 Det norska kungaparet fyllde 80 år en dag förra veckan, vilket firades. Det var en del kungligheter på besök i Oslo. Jag och Martin skulle möta några vänner för att gå på bio, men vi hade lite tid att slå hål på först. Hela Karl Johan var avstängt och det körde förbi ganska så många poliser, men också andra, fancy bilar. Visade sig att det var kungligheterna som var på väg till operan för att fira vidare. Vi såg drottningen av Danmark och det norska kungaparet köra förbi.

 När vi kom hem efter bion hade det snöat ännu mer. Känns inte ok att behöva använda vinterskor och ullkappa i maj. 

 Torsdagen skulle jag förbi det jobb jag har om jag får min utbildning godkänd. Är väldigt spänd och längtar verkligen efter att jobba här. Det är en del reseväg, men känner att det är bättre för mig att jobba nära centrum än jobba nära hemma. Jobbar jag för nära hemma har jag dels barnens familjer i närheten konstant, men jag kommer heller aldrig orka komma mig in till stan efter jobbet. 

 Bussarna i centrum har fått ladduttag. Passade på att ladda telefonen lite grann. Sen mötte jag först mamma, och sen Martin för att gå på utställning. Men det inlägget dyker upp på fredag.

 Fredagen mötte jag upp en väninna som heter Siril. Hon är bland de första jag lärde känna när jag började på HiOA och någon jag verkligen försöker hålla kontakten med. Vi hade inte setts på hemskt länge, så vi hade mycket att prata om (och lämna en inbjudan till bröllopsfesten, nu är alla inbjudningarna ute!). Vi hängde ihop från ca halv tolv till nästan halv åtta på kvällen. Herremin vad vi hade mycket att prata om. Vi åt bland annat pizza hos Hell´s Kitchen, vilket är hur gott som helst. 

 Jag var glad när jag kom hem. Har på mig en ny klänning från Asos som jag visar fram senare i veckan tänkte jag. 

 På fredagskvällen hade vi besök av en kompis till Martin. Vi spelade ett brädspel som heter Stoneage, och som jag krossade dem i. Hade en riktigt bra spelrunda. 

På lördag var jag först på jobbet och på kvällen hade vi en myskväll. Min fot hade svällt upp rejält och det kändes som om jag hade en pinne i foten. Vi såg på Pride & Prejudice & Zombies. Vi gillade den mycket. 

Söndagen fixade jag en del med laptopen, ordnade veckans blogginlägg och kämpade vidare med bachelorn. Snart så..

Hoppas att du får en riktigt fin vecka. 

2 kommentarer:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...