måndag 22 maj 2017

Veckosammanfattning vecka 20

Hej och glad måndag! Nu är det dags för min sista vecka som student och min sista vecka som 26 åring. Skrivandet av min sista skoluppgift går bra, jag kom över lägsta gränsen för ord innan helgen, nu blir det bara att kolla igenom och små fixa den innan den ska in på fredag. 
I helgen ska jag fira med mina vänner, för det är vi förtjänade. Annars har jag inga stora planer för min vecka. 

Förra veckan var också lugn. Jag blev sjukskriven igen på grund av foten, men nu ska jag till MR-röntgen och börja gå till en fysioterapeut för att träna upp foten igen. Jag skrev massa på skoluppgiften, och gjorde mycket annat som att se på serier. Vi har fått Viaplay i två månader när vi köpte en ny TV, så nu är det massa att välja på. 

Tänkte visa lite bilder från veckan. 

 Måndagen skulle jag till doktorn. Kände mig allmänt ofräsch p.g.a väldigt otvättat hår (försöker tvätta det mer sällan + är lat) så sminkade mig lite mer än det jag brukar göra till vardags.

 På kvällen gjorde Martin pizza, och den var nästan för fylld med ost och kött. Men, det var riktigt gott.

 Tisdagen målade jag mina naglar. Jag hade köpt Isadoras chrome powder och överlack och tänkte göra mina naglar festfina till 17 maj. Blev inte helt som jag tänkt, tog nog för mycket pulver på naglarna så färgen under försvann eller så funkar det inte så bra med andra nagellacksmärken än Isadoras egna (testade igen med nagellack från Isadora och då gick det bättre).

 Torsdagen pratade jag med Kalle i typ två timmar. Kalle bodde i Norge förut, han flyttade tillbaka till Sverige med sitt ex för ett par år sen. Vi hängde ihop jämt och det är sjukt märkligt att inte ha han (och exet) här längre.

 På kvällen blev det att se nyaste Underworld filmen. Inte lika bra som den första, men det är ju ofta så...


Lördagen var det först Restaurant Day med min mamma och syster. När jag kom hem for jag och Martin och köpte blommor till balkongen. Vi har bara kvar två blomlådor, så vi behövde inte handla supermycket tack och lov. Är inte lätt när man inte har bil. 

 Här är ena blomlådan. Tyckte att det var så fin orangerosa färg.

Söndagen var det sommarväder och jag och Martin var ute och gick. Vi gick bland annat till en blomaffär som ligger nära där vi bor för att se efter fler blommor. Såg massa fint men vi köpte ingenting. 
Vi gick ganska så långt och pratade om allt och ingenting. När vi blev hungriga gick vi och köpte sushi som vi tog med hem. 
Resten av söndagen var väldigt lugn, låg mest på soffan och hade matkoma. 

Hoppas du får en fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...