fredag 16 juni 2017

Min möhippa

I lördags var det dags för min möhippa och Martins svensexa. 

Martin var det som skulle bli upphämtad först, så jag steg upp tidigt, tidigt för att duscha och låsa upp ytterdörren till hans vänner. Martin var inte alls beredd på att de skulle komma och blev väldigt överraskad när det var hans vänner som gjorde massa ljud i köket och vardagsrummet och inte mina. 

Jag åt lite frukost med dem innan mina vänner kom på besök. Jag hade lyckats få reda på att jag skulle bli hämtad och inte möta de i stan som avtalat och det var nog lika bra. De kom nämligen hem till mig efter den tiden jag hade tänkt att fara hemifrån. 

 Det blev uppdukat massa gott att äta och dricka. Vi körde lite dricklekar innan vi skulle vidare. 

 Jag visste inte vad vi skulle göra under dagen, vilket var spännande. 

 Jag fick reda på att vi skulle till Peoples för att äta lunch, men innan maten skulle jag ordna nya kläder från UFF (Myrorna). Fick en budget på 600 kr och sju minuter att hitta något. Jag blev lite stressad för det är lite mycket mig och second hand kläder passar sällan bra om jag inte använder massa tid på att leta. Hittade en kjol som nästan passade (fick inte igen dragkedjan, men den hade ett bälte så det gick fint) och en ljusblå superstretchig supersyntetisk t-shirt med matroskrage. 

Jag hade visst gjort det för bra så fick en hatt också. 

 Jag åt en club sandwich med sötpotatis fries till. Så himla gott. 

 Sen blev det lite barhoppning där jag skulle göra olika uppdrag. Det gick väldigt dåligt. 

 Men vi körde lite quiz vilket var kul. Det var dock på svenska, så Gabriel fick översätta för de norsktalande. 

Efter barhoppningen for vi till kollektivet för att äta mat och dricka lite till. Jag tog tre tuggor av min burgare innan jag tappade den på en väninna och som sen hamnade på golvet. Så ovärt. 

I kollektivet spelade vi lite spel innan de flesta for på en strippklubb. Där fick jag en lapdance, men hela upplevelsen var speciell och inget jag kommer att göra igen. 
Sen var vi fyra stycken kvar som gick till Mono och hängde där ett tag. För min del var det lite väl hög musik. När man måste skrika varandra i öronen men ändå knappt hör något så blir det lite jobbigt till slut.

Jag tog sen nattbussen hem och ångrade det bittert. Jag blir väldigt lätt åksjuk och värre när jag har druckit. Att må dåligt är inge kul när bussen tar typ 40 minuter och sen måste man gå i tio till innan man är hemma. Somnade vid halv fem och var väldigt sliten på söndagen, men det var helt klart värt det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...