onsdag 9 augusti 2017

Too Faced Sweet Peach

En sminkgrupp jag är med i på Facebook tipsade om en norsk butik som fått in Too Faced. Jag har hört mycket bra om deras smink och ville gärna testa en highlighter, men den hade de inte fått in. Istället beställde jag hem ögonskuggepaletten Sweet Peach. 

DSC_9475
Lådan den är i är himla fin. 

DSC_9479
Baksidan finns det bilder på skuggorna och i den är, förutom paletten, en liten instruktion på tre eller fyra sminkningar. 

DSC_9482
Skuggorna ligger i en liten plåtask. Väldigt fin att låta ligga framme. 

DSC_9485
När man öppnad den möts man av en doft av persika. Skuggorna sitter bra med en primer (använder Put a Lid on it från theBalm), men har inte provat utan. Använder den här varje dag jag har sminkat mig i det sista och är riktigt nöjd. De är enkla att jobba med och matchar varandra bra. Kommer nog göra en lite mörkare lila sminkning till bröllopsfesten. Ska ta och öva en dag så det blir bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...