fredag 11 augusti 2017

Våra figurer

Jag fick en förfrågan av ExklusivaMoi om jag kunde vis upp våra figurer, och så klart kan jag det. Det här inlägget har massa bilder så du är beredd över det. 
Vi har samlat de flesta av figurerna under de snart 6 åren ihop, några hade vi innan vi blev ihop. Figurerna köper vi från nätet, butiker, när vi reser och besöker mässor. 

DSC_9358 
De flesta av figurerna är samlade här, glasskåpet i vardagsrummet.

DSC_9365

DSC_9368
Maleficent är den nyaste i samlingen och är köpt hos Outland

DSC_9375
Överst på glasskåpet står en Kaiju från Pacific Rim. Den blev köpt på SpillExpo förra året. 

DSC_9382
Översta hyllan står det fyra damer; Black Canary, DC Bombshells Poison Ivy, Evil Queen från Snövit och de sju dvärgarna och DC Bombshells Black Canary. Den lilla Black Canary hade Martin innan vi blev ihop, Poison Ivy kommer från den brittiska butiken Forbidden Planet, den stora Black Canary kommer från Outland och Evil Queen är köpt i en liten butik i Bryssel förra året. 

DSC_9383
Nästa hylla står DC Bombshells Zatanna (kaninen är Constantine), Atom Eve från serien Invincible och pistolen och masken kommer från samlarboxen till My Chemical Romances album Danger Days: the true life of the fabulous killjoys. 

DSC_9414
Tredje gyllan står det en fe med drake vi fick i bröllopspresent, den tionde doctorn som är köpt i Berlin, Alice från TV-spelet Alice Madness Returns, Batman fick vi i julklapp och så två Daleks från Doctor Who. 

DSC_9402
Nederst står en Cyberman mask från serien Doctor Who. Den är köpt i en second hand affär för leksaker i Camden Market. Är lite osäker på om den finns kvar där...

DSC_9421
I stringhyllan står det två Raving Rabbids. Den som skriker fick jag i present och den som ser ut som en assassin från Assassins Creed köpte jag i London

DSC_9424
Jag har en Harley Quinn. 

DSC_9426
Och Gerard Way från Three Cheers for Sweet Revenge eran. 

DSC_9430
Och Gerard Way från Welcome to the Black Parade eran. 

DSC_9438
I gästrummet/kontoret står min Mr Potato Head Darth Vader figur. Köpt i London hos Forbidden Planet

DSC_9444
Det här är min första Living Dead Doll som är från specialkollektionen Sadie as Alice in Wonderland som jag köpte på Aicon. Gjorde ett cosplay som henne och var bland Norges 15 bästa. 

DSC_9457
Vi har två stora legofigurer, Darth Vader och Rey. 

DSC_9465
Sista figuren ut är min andra Living Dead Doll Rose. Min bästa vän har den andra (Violet), det är ett set med två där det är inkluderat halsband som hör ihop. Lite som ett bästishalsband bara att det är en dolk i hjärtat. 

Har du några samlarfigurer eller något annat du samlar på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...