onsdag 27 september 2017

Ett besök i botanisk hage, middag på rent mel och en födelsedagsfest

DSC_0248
Lördagen ville jag ut med min nya kamera och fota lite grann. Har tre objektiver som passar, men kommer nog använda den fasta 50mm mest för att den är så liten och allsidig.

DSC_0251
Försöker lära mig kameran så det ska gå lite fortare att ta bilder. Målet är att göra om inställningarna på den mer på känn. Nu måste jag kolla på displayen och verkligen tänka på vilken ratt/hjul som gör vad. Ganska så omständligt.

DSC_0252
Jag tvingade med mig Martin ut. Vi skulle ändå på födelsedagsfirande ganska tidigt på kvällen, så han kunde lika gärna följa med ut.

DSC_0258

DSC_0272
Jag var ganska så hårt sminkad den dagen. Vilket kändes malplacerat kl. 16, men mycket bättre när det blev lite mörkare. Jag hade på mig en ganska så ny klänning från Asos som är stickad och en ullblandning. Var alltför varm, så jacka var onödigt, men tänker att den blir perfekt under kalla januari.

DSC_0278
Tror inte jag har varit i botanisk hage sen vi tog våra bröllopsfoton i slutet på juni, vilket ändå är väldigt skamligt.

DSC_0291
Körde på nya Docsen och dubbla strumpor. Får hemska skavsår av skorna, så ville inte göra hål i hälen med en gång...

DSC_0293

DSC_0320
När vi blev trötta i fötterna och törstiga gick vi till Egget. Vi har pratat om att gå dit sen vi såg att det skulle öppna, men hade aldrig gjort det. Så himla mysig lokal.

DSC_0325
Martin hade fixat sitt skägg och var riktigt stilig.

DSC_0331
Jag hade på mig foundation för en gångs skull. När det blir höst får jag hemska finnar, något som jag gärna ville täcka lite bättre än det min CC cream och concealer får till.

DSC_0334
När vi blev hungriga hade vi lite svårt att välja vad vi skulle äta. Vad ville vi ha? Asiatiskt, men vilket sort? Hamburgare? Pasta? Men vi kom fram till att vi skulle äta pizza hos Rent Mel. Vi hade aldrig ätit där förr så det skulle bli spännande.

DSC_0338

DSC_0339
Jag åt en kantarell pizza som var väldigt god.

DSC_0348
Vi hade en del tid kvar innan festen började, så vi hängde lite vid Aker brygge innan vi gick till festen.

DSC_0350


DSC_0353
Det blev lite Kahoot och en musik quiz.

DSC_0356
Jag var på lag med födelsedagsbarnet och Rebecca, och vårat lag vann, vilket var otroligt kul.

DSC_0358
Jag och finaste Rebecca. 

Sen for vi ut till Luna där vi hängde till stängning. Hade inte tänkt att vara ute så länge, men hade det så otroligt trevligt. När de stängde var de flesta hungriga, så vi gick till Max för att äta. Max 3 på morgonen är kaos. Var fruktansvärt mycket folk och otroligt lång kö. Jag och Martin var trötta och slitna, så det fick bli en hemskt dyr taxiresa hem. 

2 kommentarer:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...