fredag 6 oktober 2017

En lördag när jag tvingade med Martin in till stan

DSC_0572
Lördagen var det fint väder och jag kände mig bättre än det jag gjort på nästan två veckor. Först gick vi till en blomaffär som säljer allt till en trädgård för att kolla in på nya utemöbler. Vi satte undan en liten soffan som har fått flytta ut på balkongen. Måste passa på när det är 70%. 

Efter att vi handlat soffa tog buss in till stan, eller vi tog den helt till Helsfyr där vi bodde förut. Det har hänt massa i det område vi bodde i, det var så mysigt att gå omkring och minnas lite grann innan vi gick in till stan. 

DSC_0574
Vi gick bland annat förbi bazaaren på Grönland. 

DSC_0582
Där vi hittade lite fika. 

DSC_0590

DSC_0591

DSC_0593

DSC_0606
Vi hade lite ärenden när vi ändå var i staden, men annars så tog vi det bara lugnt. 

DSC_0616
När vi blev trötta i benen satte vi oss på närmsta baren och pratade vidare. Är mycket vi håller på att planera som små förändringar hemma, en ganska så stor utlandsresa och generellt framtiden ihop. 

DSC_0617
Vi åt middag på ett sted. Vi ville ha små hamburgare, så det fick det bli. 

DSC_0618
Martin är en mycket glad person. Förstår inte varför han alltid ska se så sur ut på bilder. 

DSC_0624
Jag klippte upp håren sist jag var hos frisören i mitten på september. Nu får jag massa små lockar i håret. Favoriten är de två som snurrar sig åt fel håll där i höjden med kinden. 

DSC_0629
Jag åt Yellow Man, X-otix och Sunday Funday. De var riktigt goda, men märkte att kanske inte var den bästa maten när man knappt har fungerande smaklökar pga förkylning. 

DSC_0630
Lokalen är så himla mysig och de spelar riktigt bra musik där. Stort sett endast guilty pleasures, och det är väl det bästa. 

DSC_0636
Ett sted ligger på Ströget där du även hittar Würst, Angst bar och en hel hög av andra hipstriga ställen. 

DSC_0640
Vi gick förbi Glassmagasinet som har renoverats och blivit riktigt fin. Ska ta tid en dag och gå igenom hela stället och titta. Såg att de fått in massa fina sminkmärken jag gärna hade testat. 

DSC_0648
När vi var nära hemma frågade jag Martin snällt om att ta bild på mig. Använde min nya klänning från COS för första gången. 

DSC_0649
Gillar detaljerna på ärmarna. 

Resten av lördagen tog vi det bara lugnt. Tittade lite på film innan jag somnade och sov i över tolv timmar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...