onsdag 8 november 2017

Serier jag sett på i det sista

Nu när det närmar sig vinter och man faktiskt kan vara inne med bra samvete tänkte jag tipsa om några serier jag har sett på och fortfarande ser. Jag är ingen person som följer massvis av serier slaviskt, jag får inte med mig allt då det mesta jag ser på tvn är endast för bakgrundsljud. Men det här är serier jag faktiskt följer med på (förutom once upon a time).

Jag är så himla glad att säsong två av Riverdale är ute nu. Det är en mörkare variant av serien Archie och är väldigt spännande. Det är en ny mördare i Riverdale och Arcie & gänget försöker lista ut vem det är. Finns på Netflix och avsnitten kommer ut varje torsdag.

Stranger Things 2 är fortsättningen till Stranger Things. Vi får följa samma karaktärer nästan ett år efter första säsongen. Väldigt spännande serie och alla avsnitten finns ute på Netflix så det går att se allt i ett.

Min söndag gick åt att se det här bakprogrammet, Zumbos Just Dessert. Älskar att se på matprogram och det jag gillar med den här är alla färgerna och de fantastiska desserterna. Första säsongen ligger ute på Netflix.

Walking Dead är den enda serien jag följer slaviskt på TVn. I Norge så visas de nya avsnitten på måndagar på kanalen Fox. Är helt perfekt att det är på en måndag så man längtar efter den dagen. I Walking Dead får vi följa med Rick och en grupp med människor under zombie apokalypsen och hur de överlever. Säsong åtta är ca 2-3 år efter säsong ett, så det går lite långsamt.


Det här är en serie jag inte har följt supermycket, utan det är mest Martin. Men jag har gillat det jag har sett. Once upon a time handlar om staden Storybrooke och invånarna där. En förbannelse har gjort att kända sagofigurer har flyttat in till våran värld. Den är väldigt spännande och jag gillar historien. Saken är den att Martin ser på serier i ett helt annat tempo än det jag gör, vilket inte gör något. Finns på Netflix. 

Pointless är ett av mina absoluta favoritprogram. Hundra personer fick hundra sekunder på att svara på diverse frågor. Det gäller för lagen att hitta de poänglösa svaren som ger extra pengar i potten. Otroligt kul att testa sina egna kunskaper. Går på BBC Brit i Norge. 

Ett annat brittiskt tv-program jag ser på är QI, Quite Interesting. Väldigt kul frågeprogram där du inte alltid behöver svara rätt, bara det är intressant. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...