måndag 6 november 2017

Veckosammanfattning vecka 44

Hej. 
Håller på med en massa förberedningar inför novembers aktiviteter på jobbet. Vi kommer att börja jobba med våra fem sinnen. Är väldigt spännande att planera, men hemskt tidskrävande. Är glad att jag har en till vecka på mig att få ihop allt. Jag har tänkt att fara förbi jobbet under helgen (eller vara lite extra kvar på fredagen) så att det är klart till måndagen. Är verkligen spänd på vad barnen kommer att tycka. 

Den här veckan är det inget jag har planerat direkt, vilket är skönt. Men jag vet att jag kommer planera in en hel del för det. 

Här är lite bilder från förra veckan. 

När jag skulle gå till bussen hörde jag några konstiga ljud från trädet bredvid mig och där var en väldigt social ekorre som klättrade omkring. Är så glad att jag var ute i god tid att jag hann ta lite bilder på den. 

 Tisdagen var det dags för dubbelt upp av jobb, vilket gjorde att jag beställde sushi till middag. 

 Onsdagen var jag i stan och handlade lite småsaker. Gick förbi ett gammalt apotek som dessvärre står tomt. 

 Torsdagen var det en fantastisk solnedgång i Oslo. Jag skulle in till stan och möta Martin och en kompis för en runda minigolf. 

Torsdagen verkar vara en hektisk dag på Oslo Camping, för det här var andra gången jag var där, båda gångerna på en torsdag, och båda gångerna var det fullt med folk. 

 Älskar att det är någon som dekorerar det här stället. Har gått förbi en annan gång och då var det två små tomtar som hängde här. 

Fredagen var en generellt dålig dag på jobbet, men en riktigt bra kväll, tack och lov. En kompis fyllde år och vi skulle ut och fira. Det var ett tema med rolig huvudbonad eller solglasögon. Hade köpt en peruk som liknande på mitt hår för drygt 3 år sen

 Åt en flygande Jakob pizza som var väldigt god. 

Lördagen var jag bara hemma och tog det lugnt. Sydde en hel del och förberedde till det första sinnet vi ska jobba med, känsel. Har ordnat en del spännande saker att ta på, ska bli kul att jobba med de. 

Söndagen blev en liten knäpp dag. Morgonen var riktigt fin, sen fick jag veta att en i min närmsta familj hade dött den morgonen. Resten av dagen blev lite märklig, för jag tacklar inte döden så himla bra. Fick gjort massa annat för att stänga ute tankarna. Det kommer säkert komma i kapp under veckan, men då vet jag vad det är. 

Hoppas du får en fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...