måndag 27 november 2017

Veckosammanfattning vecka 47

Hej. Hoppas du mår fint i novemberkylan. 

Sista veckan i november och det är himla skönt. Jag har tjatat en stund nu om december, men gudars vad det brukar vara en fin månad. Jag ska ta tag i juldekorationer den här veckan. Kanske inte granen, inte än i alla fall, men resten av sakerna kan gärna få komma fram nu. 

Enda planen än så länge för helgen är att gå på julmarknad på Norskt folkemuseum. Kommer säkert vara fullt med folk som vanligt, men riktigt mysigt. 

Jag tog lite fler bilder från veckan, men har lyckats få med en del julklappar till andra på bilderna, så de blir inte publicerade. Men här är några bilder som inte har med julklappar att göra. 

Fredagen var jag ute med en vän och handlade lite saker. Behövde lite grejer till jul till jobbet. När vi handlat klart for vi ut och åt sushi innan hon följde med hem och vi pratade typ halva natten. 

Lördagen var Mike Carey på Outland Kirkegata för signering. Han har skrivit serietidningen Lucifer och boken The Girl with all the gifts, bland annat. Martin släpade med sig alla Lucifer-serietidningar vi har hemma för att få de signerade. 

 När vi blev hungriga gick vi till Glasmagasinet och åt där. Det finns helt klart bättre ställen i Oslo att en club sandwich helt ärligt. 

 Söndagen var det minnesstund för min mormor i botanisk hage. Min moster hade styrt upp det så fint med vad hon brukade ta med sig när hon var ute på tur. Min andra moster sjöng en sång som någon hade skrivit till mormor och framfört när hon tog konfirmation och läste upp några egna dikter som mormor hade gillat.

Vi gick sen och fikade, vilket tog lite tid då vi var en hel del personer som skulle fika. När jag kom hem spelade jag massa sims medan jag väntade på att Martin skulle komma hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...