söndag 31 december 2017

Årslistan 2017

P1010082


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
2017 var året där jag gjorde massa nytt. Jag var i Vilnius, såg många band jag inte sett förr både i Oslo och på Reading festival, jag blev gift, hade tidernas bröllopsfest (den blir fortfarande pratad om), köpte mig min drömkamera, blev färdig med min utbildning och har nu högskoleutbildning som högsta utbildning och började jobba som pedagogisk ledare. 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag har aldrig nyårslöften.


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja det var några som blev föräldrar i år, och sen är det några som ska få nästa år. 

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja dessvärre.



DSC_7722

5. Vilka länder besökte du?
Litauen, Sverige, England

6. Är det något du saknar år 2016 som du vill ha år 2017?
Nu när jag har slutat på mitt assistent-jobb som jag hade under utbildningen och fram till nu i december så kommer jag att få mer tid efter förskolejobbet, vilket kommer bli skönt. Ska bli kul att kunna planera mina kvällar och helger till annat än jobb. Har bland annat tagit upp träningen igen, det är något jag saknat länge nu. 



DSC_9213x

7. Vilket/vilka datum från år 2017 kommer du alltid att minnas?
Jag kommer nog alltid minnas när vi var i Vilnius, när jag fyllde år och hade skolavslutning på samma gång, midsommarhelgen med bröllopsmiddag och vigsel, när vi hängde i stugan till en kompis, våran bröllopsfest och när vi hade finbesök från Sverige, minibröllopsresan till England, när jag började jobba som pedagogisk ledare, när jag fick hem min nya kamera. Sen att inte glömma; dagen jag kollade för mycket på vårsolen, ramlade rejält och skadade foten något så fruktansvärt mycket. 

8. Vad var din största framgång 2017?
Att jag gick ut min utbildning och gjorde det med bra betyg. Att jag hittade ett jobb jag trivs med. Är det att bli gift en framgång?



DSC_9503

9. Största misstaget?
Att jag kollade för mycket in i solen så jag ramlade och skadade mig rejält. Att jag tackat ja för mycket så jag knappt sovit till tider. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag skadade min fot rejält en vårdag. Bröt ingenting, men var nära på att slita sönder mina ledband i ankeln. Är fortfarande inte helt bra, nästan ett år senare. 

11. Bästa köpet?
Har gjort många bra köp. Många fina klänningar (alla har du nog inte sett än), en kamera, resan till England....

12. Vad spenderade du mest pengar på?
I vanlig ordning så är det nog kläder, mat och resor. Men även en hel del i samband med bröllopet. Sen kostade ju kameran en hel del. 



5I8A9783-Edit

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att Martin blev min man. 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2017?
Charlie XCX Boys. Har lyssnar väldigt mycket på den i år. 



P6270105

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
En blandning av båda. Det här hänt massa bra saker, men även lite dåliga. Men i överlag, väldigt, väldigt glad. 

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag har verkligen ingen önskan om att göra mer än det jag gjort i år. Är väldigt förnöjd med det jag har gjort. 

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Kanske jobbat mindre? 


DSC_3278

18. Hur tillbringade du julen?
Först med min familj och sen jobbade jag på kvällen. 

19. Blev du kär i år?
Jag är kär varje år. 

20. Hur många one night stands?
Inget. 

21. Favoritprogram på TV?
Ser väldigt lite på TV tv, streamar det mesta. Men det jag generellt har sett på TVn och gillat är Walking Dead, Riverdale, the Crown.... 

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nä.

23. Bästa boken du läste i år?
Har läst hemskt, hemskt lite. Men Moon Called böcker (Mercy Thompson serien). 

24. Största musikaliska upptäckten?
Jag lyssnar väldigt lite på musik för tiden. Lyssnar mest på poddar och har gjort det de senaste två åren. Känns skönt med lite ombyte. 

25. Något du önskade dig och fick?
Har fått massa saker. 

26. Något du önskade dig men inte fick?
Inte som jag kommer på. 

27. Årets bästa film?
Hm. Bra fråga. Har sett många bra filmer, men ingen som jag känner aha! den är det, nu när jag skriver detta. 


DSC_8685

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2017?
Först var jag hos frisören, sen på skolavslutning och så ute och åt med familjen. Inlägget hittar du här

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Kanske om jag plötsligt hade vunnit sjuka mängder pengar? Men vet inte om livet blir bättre av det. 



P6260089

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2017?
Jag känner att jag klär mig som jag gjort i massvis av år, med klänning eller kjol. Köpte mina första shorts på flera år. 



P8260324

31. Vad fick dig att må bra?
Martin, mina vänner och familj och det att vara ensam. 

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Många. 

33. Vem saknade du?
I sambandet med bröllopet så saknade jag pappa. Det kan kännas lite trist ibland att tänka på att han inte är där vid stora grejer som bröllop eller om vi någonsin får barn och så. 



P7010146

34. De bästa nya människorna du träffade?
De flesta av mina kollegor. Trivs väldigt bra på jobbet. 

35. Planer för 2018?
Som det ser ut nu är stort sett 2018 någon form för mellanår. 2017 var verkligen bröllopets år och 2019 planerar vi att resa till Japan i en längre period, men 2018 har vi inga direkta stora planer. Vi ska på konsert i juni och se A perfect circle (längtar efter detta hur mycket som helst) och fira ett år som gifta. Vi har också tänkt att resa lite över helger, men inget speciellt ställe och inte dyrt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...