torsdag 14 december 2017

Årssammanfattning april - maj- juni

Nu kommer nästa del av min årssammanfattning, den första delen hittar du här.

APRIL
Apr3 

I april fick jag en ny garderob som jag visade upp och hur den ser ut inne. Är inte lika städad nu måste jag säga. Vi har en liten skog vid våran balkong och där brukar tre ekorrar hänga. En dag hade jag turen att de var där länge, länge, så jag tog fram systemkameran och försökte fota de små liven. 
Vi spelade en hel del brädspel under april och hade även lite brädspel bonanza under påsken. Vi var även förbi min mamma på påskmiddag och handlade lite nya möbler. Jag for till legevakta och fick röntgat foten efter att ha snubblat rejält. Hade inte brutit något, men fick gå ett tag med en riktigt snygg (...) fotskena. Visade upp mitt stora sår. Det ska sägas att det har läkt riktigt fint och börjat bli helt borta nu. Har bara en liten del av ärret kvar nu. 

MAJ
Maj3

Maj så var det en hel del som hände. Jag var ute och hängde med en kompis i flera timmar, var så himla mysigt. Skrev massvis på min bacheloruppgift om personalsamarbete och kommunikation. Såg årets första tussilago uppe hos oss (vilket är sent för när vi bodde i centrum såg jag dem redan i februari/mars). Jag och Martin hann med utställningen till Murakami by Murakami på Astrup Fearnley museet. Var ute på restaurant day med mamma och min lillasyster. Våren kom till Oslo, träden blev gröna och blommorna blommade. Hängde i en park en dag och njöt. Försökte vara ute och gå i skogen, men det gick dåligt med min fot. Hade avslutningsfest med mitt kul på St Hanshaugen. Var ute med båten till mamma och hennes sambo en dag och blev lite väl solbränd. Firade 17 maj med mina vänner. Fyllde år och hade skolavslutning samma dag. Jag och Martin bestämde oss en dag för att ha en liten minidejt med middag och bio

JUNI
Jun1

Under junimånad var jag, Martin och mamma på musikkens dag. Jag hade min möhippa en lördag. Jag och Martin var ute och plaskade med fötterna i vattnet, gick i skogen och jag försökte vrida foten på plats så jag nästan blev strandad i skogen (obs, inte med vilja). Jag var och blev testsminkad inför bröllopet, men var hemskt missnöjd. Mötte Martin efter sminkningen för att dricka drinkar på baren bredvid där vi skulle ha bröllopsfesten. Var och åt glass för sista gången på Dolce Vita innan de la ned. Hängde i Pride Park med mina syskon. Blev gift och den enda bilden jag då hade lagt upp här var visst på mitt smink (bilden nederst på mina ögon). Dagen efter bröllopet var jag på Tusenfryd med Martin och Johanna, och vann massvis med dumle. Badade också en hel del och var på konsert och såg Coheed & Cambria. Vi hade även bröllopsmiddagen med familjen under midsommarhelgen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...