fredag 29 december 2017

Min julafton

Här kommer en bildkavalkad från min julafton, nästan helt från morgon till kväll. 

DSC_3173
Jag får en presentkalender av Martin varje år som en del av mina presenter. I år hade jag en från Rituals och på julafton tog jag fram det mesta och duschade länge, länge. Blev riktigt ren och skrubbad från topp till tå. 

DSC_3179
Sen sminkade jag mig och gjorde mig klar. Jag och Martin åt frukost i soffan och tittade på film. När jag började få massa kryp i kroppen började jag gå runt och fota lite grann. Våran julgran välte så många av våra julgranskulor gick sönder. Var förbi H&M Home och hittade bland annat dessa på rea. 

DSC_3216
Sen blev det dags att ta lite bilder. 

DSC_3278
Tvingade Martin att ställa upp på några. Första julen som gifta <3

DSC_3293 
Sen var det dags att bege sig hem till mamma för att fira vidare där.

DSC_3296
Mamma fick öppna den första presenten och medan hon oo:ade över den berättade jag att hon även skulle få gå på Roger Waters konserten i augusti och sitta stort sett på scenen. Du ser reaktionen här över. 

DSC_3307
Nästa present fick min lillasyster av mig och Martin, två ögonskuggepaletter från Too Faced (Sweet Peach och Chocolate). Hon blev himla nöjd. 

DSC_3319
Jag och Martin fick provrörsvaser av mamma och familjen. Riktigt snygga. 

DSC_3322
Sen skulle jag få äran att öppna en present. 

DSC_3323
Salt och peppar kvarn. Ett år fick vi seriöst fem olika set med det, så nu får vi de ibland bara för skojs skull.

DSC_3334
Maya fick en till Too Faced palett, bara en annan chocolate än den jag gav henne. 

DSC_3336
Och hon fick massvis med borstar. 

DSC_3342
Och en lysande spegel. 

DSC_3346
När paketen var uppackade var det dags för middag. Min syster är inne i en äter inte gris eller rött kött period, så då blev det kalkon till middag. Är inte heller det största fanet av köttbullar, skinka eller korv, så jag var riktigt nöjd. 

DSC_3350
Vi var riktigt mätta så blev en lätt dessert innan jag och Martin var tvungna att ta t-banan hemåt och jag vidare till jobbet. 

Hoppas du hade en riktigt fin jul. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...