måndag 12 februari 2018

Vecka 7

Nu har snart halva februari varit. Är skönt med en kort månad, våren känns verkligen inte lika långt undan då. 

Idag är jag hemma från jobbet med tidernas förkylning. Vaknade upp i lördags och trodde jag hade blivit påkörd. Hade tänkt göra saker på lördagen, men får göra det en annan dag. Kommer att fortsätta vila och hoppas på att jag frisknar till. 

Har en del planer den här veckan. Imorgon är planen att äta middag med några vänner, onsdag är det alla hjärtans dag och jag och Martin ska ut och äta middag och gå på bio, torsdag är det vandring i botanisk hage och på söndag är det restaurant day. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. Här är lite bilder från förra veckan. 

Måndagen vaknade jag med solsken in i sovrummet. Det är så skönt att solen äntligen är upp tidigare och längre. 

Tisdagen var det samfolkets dag. Vi har pratat en del om samerna och hur de lever, och jag hade med lite samekonst som jag fått av farmor och farfar.

Efter jobbet mötte jag upp Martin för att träna lite grann. Vi har börjat göra marklyft, vilket är spännande. Har inte gjort det förr, så det är kul med något nytt.

Den här dagen slog jag mitt personliga rekord i benpressmaskinen; 157kg 12x3. Känner mig väldigt stark.

Vi har börjat göra mönster till pärlbrätten på jobbet. Gjorde en räv en dag.

Torsdagen snöade det på som bara den. Är så himla less snön och vintern.

Fredagen var jag på Tekniskt museum med jobbet. De hade en hel utställning om ljus som var kul att se på.

På kvällen for jag och Martin och såg på Grease. Ett eget inlägg dyker upp senare i veckan.

Är så himla vintervitt ute nu. Fick upp på timehop appen att jag sett tussilago den här dagen för fyra år sen. Känns väldigt långt bort just nu.

I söndags var det morsdag i Norge, jag och Martin trotsade min förkylning och for hem till mamma för att äta middag, spela spel och äta semlor. 
När jag kom hem var det rätt på att vila igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...