torsdag 5 april 2018

Broarna runt

Fredagen i Skellefteå var det strålande sol och de flesta butiker var stängda. Jag och Martin kände för att gå ut och gå lite i det fina vädret. Vi hade inte någon plan om var vi skulle, så jag tog med oss till Nordanå och gick vidare mot Bonnstan. Martin hade visst inte varit där, så vi gick och tittade lite och pratade och planerade. 

DSC_4231
Är så tacksam att jag flyttade från Skellefteå till Oslo, för annars hade jag aldrig mött denna här, och det hade varit ofattbart sorgligt. 

DSC_4238x
Bonnstan är massa gamla trähus som ligger vid landskyrkan. I gamla dagar bodde folk här när de reste långt för att besöka kyrkan. 

DSC_4242x
Nu används det inte väldigt mycket om vintern skulle jag tro, men om sommaren, kring midsommar, vet jag att några öppnas så man kan besöka dem. 

DSC_4250

DSC_4262

DSC_4268
Känns fint att se lite spår av djurliv som inte är räv, råtta, ekorre eller andra flygande saker i staden. 

DSC_4275

DSC_4278
Här har jag varit massvis av timmar. Alla mina skolavslutningar ettan till nian var här. Väldigt fin kyrka både på utsidan och insidan. 

DSC_4288

DSC_4294
När vi ändå var här gick vi vidare till Lejonströmsbron för att se. Den är Sveriges äldsta träbro och var en stund även den längsta träbron. 

DSC_4301

DSC_4304
När vi kom in till centrum igen hängde vi lite i solen vid älven och myste. När vi blev hungriga gick vi till Espresso House för att fika lite. Där var visst även min mamma och en gammal väninna. Stor stad och allt det där. 

DSC_4306
På kvällen var jag och Martin hemma hos min syster och spelade lite spel och myste med katten. 

DSC_4322
Hon var väldigt duktig på att ge dömande blickar och tyckte att ljudet från slutaren på kameran var spännande.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...