fredag 6 april 2018

När vi firade min stesyster

Lördagen i Skellefteå var det dags för en av huvudorsakerna till varför vi var där. Vi skulle fira min stesyster som hade fyllt jämnt. Hon hade bokat bord på Pinchos, så där möttes vi upp, familj och vänner, för att äta mat och umgås. 

Men innan vi skulle fira henne mötte jag Jenna för att handla lite nya kläder till henne. Var så trevligt att gå omkring i butiker och prata om allt och ingenting. I Oslo gör jag 90% av mitt shoppande på nätet eller ensam i butiker. Så var kul att göra det som förr. I en av butikerna mötte vi min barndomsbästis, vilket var väldigt mysigt. Hon ska få barn till sommaren så vi pratade lite om det och mitt och Martins bröllop. Det är just sådana "stora" grejer som gör att jag märker att jag blir äldre. Men igen, så är det många jag gift gymnasiet med som är på andra, tredje barnet och har varit gift i massvis av år. Så det är nog bara vi som är lite sena med de stora livsgrejerna (Skellefteåmått mätt).

DSC_4333
Pinchos finns lite överallt i Sverige och i Norge. Vi har varit ett par gånger i Oslo, och jag gillar verkligen circustemat. Sen är ju maten god också, vilket är viktigt. 

DSC_4334

DSC_4335
Älskar drinkarna, de är så himla goda. 

DSC_4338
Det var en del andra maträtter i Skellefteå än det är i Oslo, men det är en stund sen vi var på Pinchos så de kan ha uppdaterat deras meny. Testade bland annat varmrökt lax i tortilla som var väldigt god.

DSC_4339
Åt också plankstek, Martin tog visst kycklingspett och jag tog en rätt med oumph. 

DSC_4351
När vi hade ätit och druckit klart gick vi bort till en lokal som hon hade hyrt för att äta dessert. 

DSC_4354
Det var så mycket gott att välja mellan. Älskar också tallrikarna och glasen hon köpt. 

DSC_4356
Martin satt och planerade med min syster och hennes sambo om dagen efter. Mitt pass hade gått ut, så istället för att chansa och kanske bli fast på en flygplats skulle jag åka bil med min mamma, hennes sambo och min yngsta syster. 

DSC_4360
Men var i alla fall väldigt glad över att inte behöva stressa och tänka på passet mer den här resan. Nu gäller det bara att få fixat nytt pass innan vi ska till Dublin i mitten på maj. 

DSC_4363
Min stesyster hade köpt massvis med glass, tror det var kring 7 olika lådor med det. Var så himla mätt.

När vi hade fikat klart och sagt våra hej dån gick jag och Martin tillbaka till b&b för att packa ihop våra grejer. Kvällen spenderade vi hos min syster och hennes sambo där vi spelade massa spel och kom hem sent. När vi skulle lägga oss började en av de som bor på b&b ha efterfest. Gjorde inte så mycket, men var inte lika kul när jag skulle upp två timmar senare för att åka bil. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...