tisdag 17 april 2018

När vi for till Strömstad

Efter att jag upptäckte att mitt pass hade gått ut i mars fick jag lite bråttom med att ordna ett nytt. Dessvärre ordnar inte den svenska ambassaden i Oslo pass längre och närmsta stället med drop in tid är Strömstad. Det är ruskigt krångligt att komma sig dit från Oslo. Jag hade tur att mammas sambo hade möjlighet att köra mig och mamma dit (jag har inget svenskt godkänt ID, så var tvungen att ha med mig mamma som kunde intyga att jag är jag) så vi slapp krångla oss på tåg och buss.

P4120003
Innan jag skulle till Sverige skulle jag till jobbet och vara där ett par timmar. Det var strålande väder så jag försökte vara väldigt vårig. 

P4120009
Det har gått så himla fort från att det var snö, mörkt, kallt och isigt till att blommorna är här. Trodde verkligen att vi skulle ha snö till maj (vilket vi mest troligen kommer ha vissa ställen), så det är fint att se blommor ute. 

P4120014
Det var lika fint i Strömstad. Det är en väldigt mysig stad, speciellt om sommaren. Men så är det väl med alla hamnstäder?

P4120015
Efter att passet var ordnat och vi hade ätit middag for vi och handlade mat innan vi körde tillbaka till Oslo. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...