måndag 2 april 2018

Vecka 14

När jag skriver det här har jag nästan precis kommit hem från en 15+ timmars bilresa från Skellefteå till Oslo. Jag, Martin och stort sett resten av min familj har varit i Skellefteå under påsken för att hälsa på vänner och familj. 

Den här veckan tror jag blir lugn, är ju ledig idag så blir en kort arbetsvecka. Har inget inplanerat, om jag inte av en händelse får en del papper jag har bett om. När jag och Martin skulle ta flyget från Oslo till Stockholm insåg jag att mitt pass har gått ut i det vi ska gå ombord flyget. Tack och lov var det inga kontroller, var väldigt tight mellan flygen. Men det gjorde mig mer stressad när vi sen skulle resa hem. Även om det är passfritt mellan Sverige och Norge måste man kunna visa upp godkänd id-handling, vilket min norska inte är. När vi väl skulle hem tog jag valet att bila hem med mamma, hennes sambo och min syster, för chansen att bli kollad i bilen vid gränsen är mindre än vid flyget. För att jag ska kunna ordna nytt pass måste jag resa tillbaka till Sverige och närmsta stället är Strömstad. Så så fort jag fått de papperna jag behöver ska jag dit med mamma. Jag och Martin ska ut och resa i mitten på maj, så börjar bli lite ont om tid. Snälla, kolla ditt pass så du slipper den här stressen.....

Nu kommer lite bilder från veckan som var. Jag har en del bilder från Skellefteå som dyker upp senare i veckan. 

 Barnen på jobbet är i en väldigt skapande period just nu. Ena tjejen sorterade dessa träfigurer. Hon var väldigt noggrann över att det skulle vara helt likt.

 På kvällen blev det att beställa hem middag och äta dessa choklad mousse bakelserna till dessert. 

Onsdagen var vi ute och flög på eftermiddagen. 

 Och efter ett par timmar resande var vi framme här, Skellefteå flygplats. 

 Torsdagen gosade jag med en väldigt allvarlig liten pojke. Är så märkligt när en av mina närmsta vänner har fått barn, vi börjar bli så vuxna. 

Fredagen for vi ut och gick broarna runt i det superfina vädret. 


 Söndagen reste vi innan solen ens hade stigit upp....

Och när vi kom till Oslo hade den precis gått ned. 

Hoppas du får en fin vecka. 

2 kommentarer:

  1. Joo tack... det där med att förnya passet är bra knivigt för mig med. Jag har dubbla medborgarskap och få ha det =)... men det är ganska mycket papper varje gång jag ska förnya passet så det ska bli godkänd! Sen när det är fixat å klart så är det sååå värt, därför jag behåller båda när jag ändå få ha det *S* Ha en TREVLIG VECKA!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så himla smidigt. Om jag behåller mitt svenska medborgarskap och jag och mannen får barn ihop får våra/t barn dubbla medborgarskap, vilket säkert kan vara smidigt.
      Låter himla krångligt att ordna. Hatar att fylla i papper...

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...