måndag 23 april 2018

Vecka 17

Hej. Hoppas du mår bra. Jag har haft en riktigt bra helg, den har känts väldigt lång, men på ett bra sätt. 

Den här veckan har jag lite planer. Idag ska jag hem till en väninna och hälsa på. Vi har inte setts på ett tag, så det ska bli kul.
Onsdagen ska jag äntligen hämta ut mitt pass. Är så himla tacksam över att det gick fort. Har varit rädd att jag inte kunde följa med till Dublin. 
Till helgen ska jag spela en hel del brädspel. Är Table top day på lördag, vilket är kul (även om vi med stor sannolikhet hade spelat något ändå). 

Här är lite bilder från förra veckan. 

 Har fått hem massa washitejp jag beställt från Ebay. Använder de i min resedagbok. 

 På onsdagen hittade vi en humla på jobbet. Barnen var lite osäker på om den levde eller ej, så vi flyttade på den till ett mer säkert och solfyllt ställe.

 Onsdagen var det en helt otroligt vacker soluppgång. Hela himlen var alldeles rosa och lila. 

Och på torsdagen såg det ut så här hela dagen. Var hemskt dimmigt ute hela dagen. Var lite jobbigt att gå längs vägen där det kör stora lastbilar, de har alltid så bråttom. 


 På torsdagen efter jobbet mötte jag Martin i stan. Vi gick och åt en tidig middag på Sushi Bowl.

Lördagen var vi och såg på Roller Derby. De spelade i Alpallökka skole som ligger 10 minuters gångavstånd från oss. 

Jag hade på mig mitt nya flytande läppstift från Lime Crime, Red Velvet. Det här var även första dagen med bara ben. Hoppas verkligen inte att jag behöver strumpbyxor eller tights förrän i september en gång.

 Medan kvinnorna åkte rullskor och krockade, åt jag och Martin morotskaka. 

 Efter matchen for vi hem till mamma för att fira min lillasyster som fyllt år. Vi åt middag på deras balkong och satt i solen och myste. Blåste som bara den, men är väldigt skönt att kunna sitta ute utan att bli alltför kall. 

 Söndagen vaknade jag tidigt bredvid denna här. Det är så hemskt ljust i vårat sovrum från fem på morgonen. 

Vi gick runt Steinbruvann och jag hade på mig bara en klänning och sneakers. Var lite jobbigt att gå på snön och isen, men det gick bra även om det kändes märkligt att vara så lättklädd och gå på snön. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...