tisdag 2 maj 2017

En spontan dejtkväll onsdag förra veckan

Onsdagen förra veckan hade jag en del saker att göra i stan. Jag hade köpt nya strumpbyxor som hade spräckt i sömmen efter en användning, jag skulle skicka iväg en gammal ring jag sålt och hämta och lämna böcker på skolans bibliotek.

 Det var äntligen lite sol ute efter ett par dagar med regn och snö. 

 Mina nya superskor som är vita, men blir gröna i solen. 

 Martin var färdig på jobbet och var i stan nästan samtidigt som jag var färdig med det jag skulle göra. Vi gick förbi Outlands nya spelbutik men stor spelyta. 

 Martin bestämde att vi skulle ha en liten dejtdag för det var det längesen vi hade haft. Och jag tackar inte nej till det. 
Vi valde att gå till Xìch Lô vid Vika Terrassen för att äta. Det är vietnamesisk fransk fusion mat. När jag var på bröllopsmässa i mars så fick jag och mamma provsmaka lite desserter som smakade himmelskt. 

 Vi var förtidigt ute (10 minuter...) för att kunna beställa från deras tapas middagsmeny, så vi beställde varsin bánh mì som vi delade på, allt för att få smaka mest möjligen. 

 Tvingade Martin att se lite glad ut. 

 När den där klänningen inte orkar mer, kommer jag att bli riktigt ledsen.

 Vi tog en med kyckling teriyaki och en med oxekött. Så himla gott. 

 Martin tyckte att vi förtjänade lite desserter, så vi delade på det här. Det var en kaka med papaya och valnötter, en chokladkaka och en form för smörkaka. Allt var himmelskt gott, men den kakan alltså. Gudars. Den var hård om kanten men alldeles mjuk och fluffig i mitten, smakade hur mycket choklad som helst. Är så tacksam att vi aldrig åt där medans vi bodde fem minuter undan (när vi hade vattenskada förra året). För då hade min ekonomi gått under, det kan jag lova. 

Men vi ska absolut komma tillbaka en kväll och äta tapas. 

Martin tyckte att det var längesen vi var på bio, och det var ju så himla passande att ena biografen (Klingenberg) som ligger riktigt nära där vi var hade en visning av Guardians of the Galaxy 2 kl 17.00, vilket var en halv timme senare. Sagt och gjort, vi gick dit köpte biljetter och sen köpte lite godis. 

 Det börjar bli ruskigt dyrt att gå på bio...

Filmen var väldigt underhållande, massa humor, en halvnaken Chris Pratt, och ett fint slut. Ska erkänna att det kom en tår eller två, vilket Martin tyckte var gulligt. Måste visst visa känslor bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...