torsdag 8 juni 2017

Coheed & Cambria och ett biobesök

I tisdags hade jag ledigt från kvällsjobbet för på kvällen skulle jag och Martin på konsert och se Coheed and Cambria. Jag kan inte påstå att det är ett band jag någonsin har lyssnat aktivt på, men älskar låten From here to Mars. 
Innan konsert mötte vi en väninna till Martin och tog ett par öl och pratade. Hade det nästan så trevligt att vi inte ville gå.

 Sångaren har ett extremt fluffigt hår, såg till tider ut som om det var cousin It från Addams family som sjöng. 


 Tyvärr spelade de inte låten jag älskar, men kände igen många andra låtar. 


 Onsdagen vaknade jag vid tolvtiden till regnet. Var en väldigt mysig start på dagen. 

 Jag hade ordnat biobiljetter till oss. Vi skulle på förpremiären av the Mummy. Älskade verkligen filmerna från 90-talet och är väldigt peppad på Dark Universe som Warner Bros. ska börja med. De ska väcka till liv gamla klassiska filmmonster. 
Vi var lite tidigt ute så vi gick till Den Gamle Major för en öl.

 Pratade en hel del om bröllopet och sommaren. Inte länge kvar nu. 


 Utanför var det röda mattan, några jeepar och lite facklor och så. 

Filmen var helt ok. Inte lika bra som  de äldre filmerna, men var en underhållande film. Gillade även de hints som var till andra filmmonster. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...