onsdag 14 juni 2017

När måndagen var en röd dag

Måndagen femte juni var det en röd dag i Norge och både jag och Martin var lediga. Det skulle vara fint väder så vi skulle ut och gå lite i skogen. Min fot var inte bra, så vi skulle ta det lugnt. 

P6050079
När vi kom till ett av alla vatten nära oss hängde vi lite grann på en brygga och myste. Det var tre veckor kvar till vårat bröllop, så vi hade en del att prata om. 

P6050081
Jag saknar oftast att bo i centrum, men om sommaren när man inte behöver gå långt alls för att se det här, då saknar jag inte staden alls. 

P6050085
Vi passade på att blöta fötterna lite grann. 

P6050087
Älskar hur Martin blir brun medan jag är blir alldeles skär i solen. 

P6050089
Vi följde en väg i skogen långt, långt och hamnade efter ett bra tag här. Var riktigt mysigt och långt från allt. 

P6050092
Martin tog också ett par bilder för en gångs skull. 

P6050094
Vi skulle gå till en stuga (Lillosetern) för att fika, men jag lyckades vrida om min skadade fot två gånger något som gjorde att vi inte hann dit. Vi hade inte förberett oss på att gå så långt, vi var ute och gick i fyra eller fem timmar, och var väldigt hungriga. Jag fick bara fint bita ihop och gå hela vägen hem. 

P6050097
Förra sommaren var vi ute och gick ungefär samma runda och då gick vi förbi den här inhägnaden som hade massa djur. Var några galna får som kom springande och kändes lite hotfulla. Tack och lov var det inga djur här nu. 

Ska erkänna att det var riktigt, riktigt skönt att komma hem efter den långa promenaden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...